Nota Bene: Il Cugliettu o Coeru o Collette era una sopravveste di pelle ben conciata, molto usata dai sardi nel 1700 e nel 1800 ed oggi quasi scomparsa. L'indumento deriva dei "cojeti" rinascimentali usati come protezione del corpo dai ferri delle corazze. A parte diverse ricostruzioni, oggi e' ancora indossato dai "novizi" del Gremio sassarese dei Viandanti e dal Componidòri, il capocorsa della Sartiglia oristanese.
Ecco la Dispirata postata da Babbò, cantata da Gavino Gabriel che io non conoscevo Grazie Babbò
Bellissima....la voce, il suono meravilgioso della chitarra, il canto calmo, dolce, va oltre il tempo.....mi riporta a suoni e canti lontani ma sempre vivi nel mio cuore....emozionante
estaticu in mirà la to figura d'un incendiu amorosu eu rispiru e la più alta spera e la più pura danazi a cussì bedda criatura firmaria lu soli lu iru si più ti miru tantu più m'incanti m'oblichi più e più a istimatti di la me ita li più dolci istanti so li chi passu,bedda, in adoratti
drommi be' alla ninna alò alò deu lu be' ti dia e mali no...
Peppe ha scritto: si totas cantas bois ,... allegades in limba italiiidiota,... chie las cantat ??? E subratotu a chie e ind'ite Limba las cantat/ant,... si in Limba Sarda non b'allegat agiumai pius peruna femina de sas chi si narant "" modernas "" ,tziviles,... sas chi s'ant bendidu su "" matriarcato "",... po duos rossetos e unu peridzoma,... chi pustis a sas urtimas,... no isco si mancu si lu ponent...
saludos...
ciao Peppe benvenuto in questa discussione
non ho capito molto bene ciò che hai scritto, soprattuto le prime tre frasi. Ma ho capito il senso.....purtroppo non c'è più nessuna o quasi che cante o le recita queste splendide ninne nanne o preghiere....e questo è un gran peccato perchè la tradizione muore e is pippiusu si pedrinti tottu su mellusu dei becciu nostusu.....
Tiziana, Non solo non c'è più chi canta le "Ninna Nanna" ma neppure a chi vengono cantate... Se non sbaglio in paese l'ultimo nato ha più di 4 anni!
Firma di Tzinnigas
... Este de moros custa bandera ki furat su coro...(Cordas & Cannas)
"Ci sono due cose durature che possiamo sperare di lasciare in eredità ai nostri figli: le radici e le ali” (Hodding Carter)
Regione Trentino - Alto Adige ~
Prov.: Trento ~ Città: Predazzo /Villa S. Antonio ~ Messaggi: 4940 ~
Membro dal: 27/08/2008 ~
Ultima visita: 04/06/2020
@babborcu: trovata, ascoltata, scaricata: sublime!! Solo il fatto che non sono collegato 24h su 24h mi ha impedito di postarla. Ascoltandola ho notato che mancano gli ultimi tre versi ma in compenso c'è un " fugghi l'anima sciolta in un suspiru" (scusa il mio scritto) che non risulta in quella scritta da te. Se la versione che hai è completa, penso ne farai gradito omaggio a tutti i paradisolani. Intanto ..... grazie per la dritta! l.
Firma di lorson
Voglio essere, non apparire (L.T.).
Regione Lombardia ~
Prov.: Pavia ~ Città: Mortara ~ Messaggi: 1705 ~
Membro dal: 07/07/2009 ~
Ultima visita: 08/06/2016
Tzinnigas ha scritto: Tiziana, Non solo non c'è più chi canta le "Ninna Nanna" ma neppure a chi vengono cantate... Se non sbaglio in paese l'ultimo nato ha più di 4 anni!
Graziano, anche questo è vero! in paese se non sbaglio ne sono nati due, mi sembra nel periodo estivo
allora.. questi canti hanno diverse varianti,essendo di tradizione orale ed essendo ripetuti non nellostesso modo anche dagli stessi cantori , nelle diverse occasioni.. all'inizio ho trascritto la disispirata , ome la ricordavo e vi garantisco che e' corretta.. ne esistono ,ad esempio altre versioni cantate da matteo peru di aggius in alcune delle quali credo si dice a istimatti ... soltanto poi mi e' venuto in mente che potevate ascoltarne una versione sentendola veramente ed ho pensato a Gabriel, ma non ho controllato che quel cheriportavo coincidesse..
vi trascrivo un'altra disispirata gallurese ( anche questa puo' avere altre varianti)
o dea di cieli paldona si ti sciutani li canti credimi ,ca i la notti ti sciuta e un amanti ca a te vo' prumitì d'amati cantu campa notti e di dormi be alla ninna alo' alò deu lu be ti dia e mali no...
gli ultimi due versi erano consueti, quasi rituali di questa forma di canto.... la mia trascrizione puo' essere un poco "sfasata" perchè non sono gallurese..
Regione Sardegna ~
Prov.: Sassari ~ Città: Sassari ~ Messaggi: 4364 ~
Membro dal: 18/02/2008 ~
Ultima visita: 28/05/2012
"Ci sono due cose durature che possiamo sperare di lasciare in eredità ai nostri figli: le radici e le ali” (Hodding Carter)
Ho sentito cantare questa anninnia da una signora del mio paese:
ANNINNIA ANNINNIA
Anninnia anninnia Dromi fai su sonnu Manna fazzasta in domu Trigu meda e dinai Dinai e trigu meda E cortinaggius de seda De seda cortinaggius Su sposu adessi strangiu Non adessi de innoi Adessi de Baroi De Baroi su sposu A cappottu airosu Airosu a cappottu E serbidorisi otto e otto serbidorisi Giardinu prenu de frorisi Parinti is ogus tusu Desciotto iuusu Domu palazziu e susu E coxinas terrenasa Po biri is ogus tusu Mai segai cadenas
Regione Sardegna ~
Membro dal: 06/11/2007 ~
Ultima visita: 02/06/2020
Ciao Amada benvenuta in questa discussione.....grazie del tuo contributo
Bella lu cheria ninnare, proprio ieri stavo pensando a una ninna nanna che viene cantata a Natale dedicata a Gesù Bambino " Celeste Tesoro" bellissima, devo chiedere il testo a mio fratello.
mi ricordo il ritornello più o meno è così:
Dromi vida e coru arriposa anninia Celesti tesoru de eterna alligria Dromi fillu amadu arriposa anninia
Ciao Amada benvenuta in questa discussione.....grazie del tuo contributo
Bella lu cheria ninnare, proprio ieri stavo pensando a una ninna nanna che viene cantata a Natale dedicata a Gesù Bambino " Celeste Tesoro" bellissima, devo chiedere il testo a mio fratello.
mi ricordo il ritornello più o meno è così:
Dromi vida e coru arriposa anninia Celesti tesoru de eterna alligria Dromi fillu amadu arriposa anninia
CELESTI TESORU Celesti tesoru de s’anima mia Dormi vida e coru riposa anninnìa.
DORMI VIDA E CORU, RIPOSA ANNINNIA.
De is gentis suspiru Profeticu accentu De is corus cuntentu, Sollievu e respiru. T’adoru, t’ammiru Amanti Messia. DORMI…….
S’oberit su sinu De terra fecundu Germogliat giucundu Su Flori Divinu, su vagu Bambinu de is gentis sa ghìa. DORMI…….
Su Verbu Divinu, s’angelicu gosu è nasciu diciosu che umanu Bambinu, in virgini sinu d’abbrazzat Maria. DORMI…….
Cun gioia prus pura Esultant is montis, scatùrint is fontis de mebi e dulciura, è bennia de altura rugiada de oru. DORMI…….
Questa versione viene cantata anche "a curba"... poi inserisco a ltre versioni ...
Regione Sardegna ~
Membro dal: 06/11/2007 ~
Ultima visita: 02/06/2020
Tiziana, se hai la pazienza di leggerla, ecco "Celesti Tesoru" che cantano in paese:
Celesti Tesoru
Celesti tesoru D’eterna allegria Dormi vida e coru Riposa anninnia
Agelus cantai A su Fill’e Maria
In d’unu portali Nasciu c’est Gesusu Misterio prusu Non est s’uguali Tra duus animali Giuseppi e Maria
Riposa Signori, dormi Fillu Amau, o Verbu incarnau fattu Redentori; po su peccadori patis s’agonia.
Dormi cun cuntentu Non prangias ancora Hat a beni s’ora De su patimentu; vasu de argentu pienu de allegria.
Dormi prenda ‘e oru, soli riluxenti, raju risplendenti de eternu tesoru chi salvat su moru de sa presonia.
Dormi cun riposu, dormi fillu miu, divinu pippiu de su mundu gosu fillu gratziosu de s’anima mia.
Pippiu gratziosu Benignu e giocundu Luxi de su mundu E de is santus gosu Gesus amorosu De is giustus ghia.
Angelus e santus Spiritus divines, Cun is serafinus Bengat tottu cantus Po biri is ispantus De custu pippiu. Su xelu dimostrat Bellus risolendoris, finzas is pastoris umilis si prstrant e tottus dimostrant signu e allegria.
Soberanu altesa Divinu Cupidu, poita ses nascidu in tanta poberesa mmensa grandesa celesti tesoru.
Celesti Bambinu Rei gloriosu Fruttu gratziosu De su puru sinu O Rei Divinu T’amu e t’adoru.
De salt’orienti Incarnada rosa, Mamma sa diciosa Del s’Onnipotenti Non isciu cumenti Custu menescia.
Partu su prus santu De eterna memoria E de s’altu gloria E de s’inferru spantu Siat foras su piantu Su luttu e s’agonia.
Partu su prus dignu De su esaltau De s’immaculau Angioni benignu; isprigu e disignu chi istimu e adoru.
Su xelu est mirendi Cun giubilu e cantu Cun timori e ispantu, s’inferru est tremendi is giustus fadendi festa e allegria.
Is supremus corus De is serafinus Cun dulcis clarinus Bellus e decorus Duplican sonorous Cantus de allegria.
Sendi Gesu Cristu Cumenti ses solu? Unicu consolu De su coru tristu! Fillu chi assistu Deus chi adoru!
Giuseppi diciosu, ti podis lamai. Podendi mirai Su Rei Poderosu E tenni su gosu Che gosat Maria.
Ti biu fasciau In poberus pannus Po pagai is dannus De s’omini errau; sendu Fillu amau chi no ddu depia.
Is bonus pastoris Sunti vigilendi S’intendit cantendi Celestis cantoris, cun grandus onoris bandat a Maria.
Bansant currendi Cun meda fervori, su Rei minori adorant preghendi de coru offerendi is donus insoru.
Celu, terra e mari E tott’is elementus, fei festa attentus a su Rei immortali, in d’unu portali est su veru Messia.
De is ermosuras Tui ses su frori, dormi Salvadori de is creaturas; gosus e ternuras luxi e allegria.
Sendi de sa Gloria Rei soberanu Su corpus umanu Tenis in memoria; ddi logras vittoria cun culpa pentìa.
Istat in su fenu E cun pagu pannus Cun grandus affannus Su Rei Nazarenu; chini su terrenu arrichit de oru.
De fruttas e froris Fecundat sa terra E s’istat in gherra Cun medas doloris; poi s peccadoris cumenzat sa via.
Sanguini innocenti Se su primu istanti Su coru amanti Ti donat clementi; cuntempla cumenti riscattat su moru.
Nomini gloriosu Pigat de Gesus, calendu de sus Deus amorosu Beni piedosu Po tui su Messia.
O Gesus Salvadori De s’umana genti, deus pazienti; deus de amori, de su peccadori cust’est su tesoru.
Nomini chi alcanna Dogna vittoria Nomini in sa gloria Is nominis avanzas, dignu de alabanzas de dogna gerarchìa.
In celu ses gosu In terra consolu, a s’inferru solu Tui ses penosu: nomini amorosu tamu e t’adoru.
Su xelu t’inchinat Su soli t’adorat De Tui s’innamorat S’anima meschina De s’inferru ruina De su mundu ghia.
Ses de Paradisu In s’eterna gloria A s’omini vittoria Speranza e risu; cunpliu est s’avvisu de s’alta profezia.
De soliu imminenti Abbandonas su gosu E lamas piedosu Is de s’orienti E generalmente Su mundu in coru.
Reis sapientis Reis de bundadi Cun felicidadi a tui presentis Tant’obbidientis A s’istella nodia.
Benint is tres Reis Tottus inclinaus Tant’umiliaus Tottu unidamenti Portant in presenti Incensu mirra e oru.
Benint premurosus Cun grand’allegria ddis mostrat sa via Cun rajus luminosus; benint pomposus cun grandu decoru.
Si firmat sa stella In alt’e sa grutta De cantu fiat brutta Es bennia prus bella O mistica cella De grand’allegria.
T’adorant cuntentus Cun grandu fervori De s’altu Signori Golan is portentus Cantus godimentus Cun custu tesoru.
Principis e reis E dogna signoria Cun meda allegria Si prostrant a peis Est reis de is Reis Chi amu e adoru.
A su propriu istanti Presentant is donus Cuscus reis bonus A Gesus amanti Cun fide costanti A su fill’e Maria.
Che a Deus gloriosu Che a Rei soberanu Che a poberu umanu Donu pretziosu; accetta piedosu: mirra incensu e oru.
Celesti Tesoru D’eterna allegria Dormi vida e coru riposa anninnia.
Angelus cantai A su Fillìe Maria.
Modificato da - Tzinnigas in data 30/10/2010 19:31:45
Firma di Tzinnigas