Autore |
Discussione |
Ela
Moderatore
|
Inserito il - 08/05/2008 : 22:13:59
|
piccioccusu innoi si iscridi sceti in limba....ndi aprofittaisi ca Nuragica ndi adi ingottu sa zironia cun issa !!!!!!! Immoi si fazzu deu sa traduzioi de su chi eisi scrittu in italiau.....ma immoi scriei bosatrusu puru in limba!!!!!
|
Modificato da - Ela in data 08/05/2008 22:24:31 |
|
Lago Flumendosa
Nurri (Ca)
..un'altro meraviglioso angolo di Sardegna |
|
Regione Marche ~
Prov.: Cagliari ~
Membro dal: 11/04/2006 ~
Ultima visita: 03/07/2020
|
|
|
Ela
Moderatore
|
Inserito il - 08/05/2008 : 22:33:05
|
|
Chista è tutta la canzona, Lu Pintimentu, iscritta da don Baignu Pes illa so 'icchjaia. Lu Pintimentu
Tantu tempu era muta la me' poara musa, e oggji è molta: da lu chjodu è caduta la me' cetara, e l'aggju in pezzi accolta; lu mé’ laru è siccu, chi illu me' fronti fesi calchi spiccu.
Di li Musi illu monti no godu più chidd'aria sirena; paldutu aggju orizzonti, sacru furori, fantasia e vena: d'Arcadia li pastori più no mi 'oni tra li so' cantori.
Buschi, rii e funtani li ninfi soi mi occultan’avari; li sireni no sani cun dulciura sciuddí lu cantu in mari; a li me' boci e lagni no folmani più ecu li muntagni.
Li dulci russignoli, li canàrii, e li suai filumeni, primma d'iscì lu soli, alleviu più no dani a li me' peni, cu' la grata almunia di la so’ boci varia, allegra e via.
Lu campu no si 'esti di gala più, ne d'allegri culori; in abiti funesti mi si mustra la rosa, e l'alti fìori; l'albureddi frunduti tutti pal me di dolu so vistuti.
Lu putenti 'ilenu di lu mé' mal distinu addispittatu, l'abbrili e maggju amenu pal sempri a l’occhj mei ha malcitatu, e di !a primmaera è vinuta pal me l’ultima sera.
Chiddi campi fiuriti al me so sicchi, e no fiorini più; e chidd'anni fuggjiti si ni so di la prima ciuintù: di l'etai matura appena n'aggju 'istu la figura.
La 'icchjaia è vinuta candu mi figuràa più piccinnu; drummitu era e mi sciuta, gridendi: Gjà se' 'ecchju, e senza sinnu, malugratu ài l'anni in middi pregjudizi, in middi inganni.
Appena chi mi speltu attindendi a l'avvisu, a lu cunsiddu, mi cuntemplu, e avveltu chi no socu un altu, e no socu più chiddu; isdintatu, ingrispitu, calvu e biancu lu capu, siccu e fritu.
Simili a l’umbra ‘ana sparìsi amori e briu, e cant'aìa: l'alligria mundana fugghji la me' canuta cumpagnia; e l’amori mi scaccia, palch'anda nudu, e timi la ghiaccia.
Più gustosa no è la cunversazioni e la 'isítta; videndi intrà a me dugnunu fùggji, dugnunu m'evítta. Ah! cantu e cantu ridi un sessu e l'altu sempri chi mi 'idi!
Valgugnosu e cunfusu a la mé' trista stanzia mi ritiru: di lu tempu l'abusu piengu senza rimedïu, e suspiru. und'era la rasgioni? Oh chi vita! oh chi vana occupazioni!
Chi sudori multali a lu 'entu no aggju incumandatu, pa’ acchistammi un mali da me pa’ un gran be' appriziatu! Chi peni, e chi fatichi premii aspittendi, ch'erani castichi!
Ah! canti splendidesi, benefizi, rigali, e silvitù, e faori e finesi chi fesi a la mattessi ingratitù; sendi lu gradimentu candu un dispettu e candu un tradimentu!
Chi rabbi, affanni, assusti! Chi viggjílii, chi notti mal passati in caccia di disgusti. Da me pal piaceri immaggjnati! Cridendi, (ah chi macchini!) ch'erani rosi li ch'erani spini!
L'inganni e vanitai m'ani lu meddu tempu fraudatu, senza cunniscì mai un be', chi vildaderu sia statu. Lu disingannu è gjuntu oggj, chi socu gjà mezu difuntu.
Li mé' dillitti so' assai più. Chi focciu eddunca abali? Disispirammi?... no, contra drittu divinu, e naturali. A lu rimediu aspiru, chi poss’aellu sempri chi rispiru.
In lu celi un Patronu aggju, un Re, un Babbu, un bon amicu, ch'è prontu a lu paldonu; sendi offesu, e taldìu a lu casticu: e abbraccia indulgenti a ca’ detesta li so' mancamenti.
L'osselvà, chi illu mundu cuntentu no si dà chi satisfaci, un dulori prufundu di tanti affetti indigni aè mi faci, e cussì voddu a Deu cunsagrà chistu brei tempu meu.
Li dì, l'ori, e l'istanti, chi viì possu, cun sinzeru amori offeru a chist'Amanti, chi da l'omu no vò sinnò lu cori; e si l'ha indivisu faci pruà in terra un Paradisu.
|
Bella meda.... po su chi appu cumprendiu!!!!!deu tenia sceti cussa strofa e inveciasa fiada meda longa custa lirica!!!!!
|
Modificato da - Ela in data 09/05/2008 15:12:07 |
|
Lago Flumendosa
Nurri (Ca)
..un'altro meraviglioso angolo di Sardegna |
|
Regione Marche ~
Ultima visita: 03/07/2020
|
|
|
Mirko
Salottino
Utente Normale
|
Inserito il - 09/05/2008 : 13:14:25
|
Chena uppultunitai (Abusu e sfruttamentu…. criaturi oggj!!!) S.Teresa
Di Gianfranco Garrucciu
M’ani furatu li dì meddu ch’aia di lu me’ mundu fattu in fiori e gjochi lachendimi a bramà la ciuintura illi dilliri rancichi d’un sonniu chi s’è paldutu in fa di lu caminu. M’ani furatu l’animu criscendi ill’anni più sinzeri e l’innuzzenzia pacat’à caru presgiu a chista ‘ita chi miss’aulti innantu a gjugna passu. M’ani furatu tuttu e a la me’ cuscenzia lacat’ani un’agnata chena luci chi no cunnosci soli e ch’assumidda come specchju a li prisgioni buggj… …a chissi cammaroni strinti suttuscala chi chjudini pa’ sempri a middi criaturi la spiranza gjà molta di un’uppultunitai.
|
|
|
Regione Sicilia ~
Prov.: Palermo ~
Città: palermo ~
Membro dal: 17/04/2008 ~
Ultima visita: 01/11/2008
|
|
|
Albertina
Salottino
Utente Mentor
Poetessa Paradisolana
|
Inserito il - 09/05/2008 : 13:28:54
|
| Albertina ha scritto:
| nicola80 ha scritto:
Aggj’iscioltu li ‘eli di Gianfranco Garrucciu
Aggj’iscioltu li ‘éli pal currì dizzisu a spundi nói e lacammi addarétu chistu locu ‘ecchju e stantìu di paési amenu in cantunati friti come lu granittu. L’aggj’isciolti pal di più a l’undi inchietti undi no v’è la celtittù si no che lu ‘entu chi cun folza spigni trasginendi la me’ balca inn’altu mari. No vicu più lu poltu e la custéra s’è fatta un filu fini in chissa làccana dulci ‘eldi sera chi la dividi da li culóri in céli. E m’infundi chiss’ea salamastra chi a li mé’ piai proccura altu dulóri, altu lagnassi illu dannà d’un sonniu a occhji abbalti chi cilca tarra o spundi und’arrimassi. Abà so bianchi l’undi alti come mai.. undi sfidiati e pronti a pruà lu mé’ curaggju e a sciuddì pa’ sempri gjugn’ùltima trubbéa chi m’arrineca… E eu... marinaiu ‘mpruisatu solu illu mé’ disaffiu ambaru d’intindè maccari da una cala rimusa lu sonu suai e tantu attésu d’un’alta carramusa.
Ho sciolto le vele
Ho sciolto le vele/per correre deciso verso sponde nuove/e lasciarmi dietro questo posto/ vecchio e stantio di paese ameno/in facciate fredde come il granito./Le ho sciolte per di più/alle onde inquiete/dove non v’è certezza/a parte il vento/che con forza spinge/ trascinando la mia barca/in alto mare./Non vedo più il porto/e la costa si è ridotta ad un sottile filo/in quel dolce confine,/verso sera,/che la divide dai colori del cielo./E mi bagna quell’acqua salmastra/che alle mie piaghe procura/altro dolore, altri lamenti,/ nella dannazione di un sogno ad occhi aperti/che cerca terra o sponde dove arenarsi./Ora sono bianche le onde,/alte come mai…/onde perfide e pronte/a comprovare il mio coraggio/e a sciogliere per sempre/ogni ultima pastoia/che mi esaspera… /Ed io… marinaio improvvisato /solo nella mia sfida/aspetto di sentire,/magari,da una cala remota/il suono soave e tanto atteso/di un’altra cornamusa.
|
.
|
Ah, scusaimidda. Mi ndi fui scarexia ca innoi si sridi fetti me in sadru. Però no mi domandeis de scrì in LSC ca non dd'appa fai mai, po chistioi de principiu! Fia narendu, Nicola, ca custa poesia è bella meda. Immoi ca sciu su sensu veru de issa, mi dd'appa liggi in galluresu puru, po agattai sa musicalidadi de is fueddus chi est'accanta de su coru de chi dd'adi scritta. Ti ringraziu ancora.
|
Modificato da - Ela in data 09/05/2008 13:34:35 |
|
|
Regione Sardegna ~
Città: Villamar ~
Membro dal: 29/06/2006 ~
Ultima visita: 31/07/2012
|
|
|
Mirko
Salottino
Utente Normale
|
Inserito il - 10/05/2008 : 08:48:33
|
e intantu intrina (Arimani… come oggji) di Gianfranco Garrucciu
E intantu intrina ill’úmbri cuati chi annidati in caminu gàgnani la sera. Pastricciali disèlti turrati a un suluvru chena boci di steddi di canti e sarài. So’ middi pauri chi soli si cílcani immez’a stelli muti d’un celi ch’ambara un ventu di gherra. Una boci cumanda l’orgogliu più falzu l’onori e lu ‘ngannu chi trampa la menti, “lu stragnu ‘o fora da la tarra nostra” la tarra suprana di manni e maggjori. Ma cali lu stragnu e cali l’onori?… Si ca’ n’à gadagnu iddu è traditori?... Poi boli di ceddi pàltini lachèndisi tuttu, lu fruttu, li nidi e séttili e pòggji pa’ sitti più allònga inn’angeni cussòggji. Rintròna un passiziu e middi banderi… e intantu intrina ill’umbri cuati illi disici più fòlti illi sonnii palduti illi spiranzi gjà mòlti.
E intanto si fa sera (Ieri… come oggi)
E intanto si fa sera /nelle ombre nascoste/che popolano la strada/pronte a guadagnare il buio./Aie deserte,/dissolte,/senza voci di bimbi/di canti e di festa./Sono mille paure/che sole si cercano/in mezzo a stelle mute/di un cielo che aspetta/un vento di guerra./Una voce comanda/l’orgoglio più falso/l’onore e l’inganno/che insidia la mente,/ “Via lo straniero/dalla terra nostra”/la terra sovrana/ dei grandi e degli antenati./Ma chi “lo straniero”/e quale “l’onore”?.../Se chi ci guadagna/è lui il traditore?.../Poi/voli di uccelli partono/ lasciandosi dietro tutto /il frutto, il nido,/alte pianure e colline/per posti lontani/in forestiere cussorgie./Tuona un poggiolo/e mille bandiere…/e intanto si fa sera/nelle ombre nascoste/nei desideri più forti/nei sogni perduti/nelle speranze già morte.
|
|
|
Regione Sicilia ~
|
|
|
euneada
Salottino
Utente Attivo
|
Inserito il - 13/05/2008 : 21:14:24
|
| nicola80 ha scritto:
DISAMISTÀ Gallurese
Cosa ci facini chist'animi addananzi alla jesgia chista jenti siparata chista storia arressa
A misura di bracciu allongu dall'offesa palchì alla paci si pensa e alla paci s'accosta
Dui familii senz'almi di sangu si pònini in fila arresi e pa' tutti lu dulori di l'alti e' a mitai
S'accuntenta di rajoni minori la gherra di lu cori baulendi un cani firitu da un'umbra di passu s'accuenta di lestri agonii in la carrera di casa un cioccu di sangu e una cena apparicchiata pal chi si n'è andatu
E a dugna sparu di caccia ignìru si cilca fultuna
Cosa ci facini chisti fiddoli ricamendi e cuxendi chisti manci di luttu nigati all'amori
Tra iddi si coa una spiranza palduta chi lu 'nnimicu la o' vo' chi sia turrata
E' una pressa di mani in bulèu tucchendi alti mani palchi' vi de' esse unu mundu po' campà' senza dulori
Un currì di l'occhi in l'occhi pa avvidissi chi inveci e' solu un riposu di lu entu e un odiu a mitai
E alla palti mancanti vi pensa l'autoritai
Palchì la disamistà cumbatti la nostra malasolti chistu curri' di lu tempu a spaltichinà' distini e fultuna
Cosa ci facini chist'animi addananzi alla jesgia chista jenti siparata chista storia arressa
|
Nicola... ma custa è sa canzoni cantada da F.De Andrè in Anime Salve..... is fueddusu ....funti.... meravigliosusu.... cun sa musica poi.... Qusta canzoni...ta dengu aintru de su coru... Cià Euneada
|
|
|
Regione Sardegna ~
Membro dal: 06/02/2008 ~
Ultima visita: 22/03/2016
|
|
|
Mirko
Salottino
Utente Normale
|
Inserito il - 25/05/2008 : 14:35:31
|
ti sei palduta ( …come li steddi chi, a volti, si paldini…) di Gianfranco Garrucciu
Sfrunitu è l’àlburu poi di li frutti e li frondi so' calati liceri illu lettu caldu e suài di la tarra. Solu tu tènnara fronda ancora ‘eldi, inzilla dunosa di l’ùltimi rispiri, pultata in bolu da una frina frisca cilcat’ài lu riu a anninniatti pàsiga ill’undi chi cùrrini lu mottu di la piena. Sei bulata a l’impruisu, sei fuggjita, da lu nidu di pratta a l’incelta timpesta, come insigura criatura fiddola di lu mundu. Undi boli abà? Abà chi lu riu ha pàllidi riflessi faltati da l’umbri di la notti? Chissu lettu angenu ingrispatu di currintini und’ài adducatu gjilosamenti li sònnii e li suspiri è divintatu in tempu bréi lu to’ arrinecu, gjugna parata sciumosa un brincu chena fini, li radici di l’alzi mani parati chena aggjutu… … e ti sei palduta, palduta allonga, undi la timpesta a gjugna tronu suciarriggja furiosa li débbili lamenti e la to’ tribbulìa divintata è pal me, abà, lu disisperu.
|
|
|
Regione Sicilia ~
|
|
|
Mirko
Salottino
Utente Normale
|
Inserito il - 28/05/2008 : 07:55:49
|
Ill’ultimu sfinì (Gianfranco Garrucciu)
Àndani a battì chi’, illi rocchi, li sònnii disiciati e abà turrati a nudda. In chissu risciumà come d’undi inchietti a lu scóddu zèdini la folza e la sustanza ch’ani ‘ndrentu. A li ‘olti ill’inceltu d’un àttimu in un carignu làcani l’annéu d’un tempu ch’è passatu, ma poi s’apprèstani illu spignì furriósu di lu mottu a cavaccalli torra come primma. E àndani a battì in chistu tribbulà chi no à fini com’una danza antica líbbara di funi o altu liamentu a mantinelli, tamente chi la luci a primma séra laca di chista tarra ràncic’ammentu. Tandu candu ill’últimu sfinì di li me’ pinsamenti felmu e arreggju in chissu cantu dílicu di fati e di sireni cilcu lu celi a paldimmi siguru ch’è criatura immezu a middi stelli.
|
|
|
Regione Sicilia ~
|
|
|
Mirko
Salottino
Utente Normale
|
Inserito il - 29/05/2008 : 18:25:34
|
Gianfranco Garrucciu
E’ turratu ill’alburu lu ‘ncantu e manu manu gagna frond’e fiori s’apprestani li ceddi a lu so’ cantu illa nattura ch’è piena d’aldori a gjugna fronda dani boc’e vantu di gjugna fiori cantan’un culori brami d’amori bulbuttati pianu ch’è sirinata ‘era in dì di branu.
Curri lu riu ‘intu da la piena chi illi riflessi ha tinti lucenti da la nattura la rinnuata ‘ena n’acchista lu miscià di li currenti e fala com’iscilotu da catena di funi libbaru abà e di tulmenti longhi l’ammenti di frit’ e gjacceri chi di lu ‘arru so’ sonnii liceri.
Bridda lu soli, innitu è lu celi una stasgioni pronta pa’ lu fruttu cumpritu chiddu tempu più crudeli lestra si sciuta palch’annoa tuttu ca s’accumpagn’ a lu nidu fideli in una gjema laca lu succuttu lu tempu bruttu ‘olta cantunata comu lu branu chjudi la ‘arrata.
Cussì pal me vultat’è la ciurrata d’un tempu chi no è passatu ‘nvanu di rosi e lici intundu fiuriata m’appari abà chi socu pili canu, come stasgioni decchita, mutata, a l’omini ‘jà disvela chidd’alcanu sunniatu branu chi abà s’avvera ill’umbri mal cuati di la sera.
Pront’è la ‘ela pal currì in mari un mari di bunaccia e chena ‘entu chici a briddà so’ sì l’antichi fari chi mi dani la luci di l’ammentu pinsamenti netiti e a me cari li speri di lu me’ cunniscimentu chi lu momentu indulci di l’accisu e salpa la me’ balca cu unu risu.
|
|
|
Regione Sicilia ~
|
|
|
UtBlocc
Utente Bloccato
|
Inserito il - 29/05/2008 : 18:48:01
|
XXXX
|
Modificato da - Nuragica in data 22/03/2010 17:42:34 |
|
6169 |
|
Regione Liguria ~
Prov.: Genova ~
Città: genova ~
Membro dal: 08/06/2007 ~
Ultima visita: 07/05/2009
|
|
|
Mirko
Salottino
Utente Normale
|
Inserito il - 30/05/2008 : 07:21:29
|
XXXX
|
Modificato da - Nuragica in data 22/03/2010 17:43:56 |
|
|
Regione Sicilia ~
|
|
|
Simonefisa
Nuovo Utente
|
Inserito il - 22/03/2010 : 16:36:55
|
Improvvisazione di Pagjolu
Quartina improvvisata dal poeta di l'Aglientu in risposta a dei ragazzi che lo invitavano insistentemente a cantare.
Cantà no è pruvvettu si no và sali in zucca no è a abrì la bucca a moda di rubbinettu..
|
|
Ciao Simone |
|
Regione Sardegna ~
Prov.: Sassari ~
Città: Loiri Porto San Paolo ~
Membro dal: 22/03/2010 ~
Ultima visita: 31/01/2012
|
|
|
Petru2007
Moderatore
|
Inserito il - 22/03/2010 : 17:32:32
|
Ziu Pagghjolu candu abbrìa, no era unu rubbinettu ma unu riu in piena... ghjà v'era di barrallu...
Ghjà erani mutti di Zi'Andrìa no? Frati Pagghjoli erani in tanti chi puettàani. V'era chiddu Ghjon Malcu Pagghjolu chi si n'affuttìa di Zi'Andrìa.
|
|
Nuraghe Succuronis
Macomer (Nu)
..un altro meraviglioso angolo di Sardegna |
|
Regione Sardegna ~
Città: Olbia-Tempio ~
Membro dal: 12/01/2007 ~
Ultima visita: 25/10/2024
|
|
|
Nuragica
Moderatore
|
Inserito il - 22/03/2010 : 17:41:03
|
Arregodaisia de iscriri in limba... Simonefisa.. tui ses nou... totu in sardu cumprendiu??? e cuddus piciocus de apitzus puru.... no mindi furìa acatada sinuncasa è pitica sa zironiada chi sindi furianta pigausu!!
|
Modificato da - Nuragica in data 22/03/2010 17:41:25 |
|
|
Regione Lombardia ~
Città: trexentese inviata speciale nel nord Italia ~
Ultima visita: 23/10/2020
|
|
|
Simonefisa
Nuovo Utente
|
Inserito il - 22/03/2010 : 17:54:47
|
| Petru2007 ha scritto:
Ziu Pagghjolu candu abbrìa, no era unu rubbinettu ma unu riu in piena... ghjà v'era di barrallu...
Ghjà erani mutti di Zi'Andrìa no? Frati Pagghjoli erani in tanti chi puettàani. V'era chiddu Ghjon Malcu Pagghjolu chi si n'affuttìa di Zi'Andrìa.
|
eja gja era iddu....chistu Malcu no aggju mai intesu nudda.... eu no agju nudda di scrittu...anzi socu cilchendi siddu calche unu n'ha pa cunsidda e passammilli siddu si pò...milli olaria liggj.
|
|
Ciao Simone |
|
Regione Sardegna ~
Prov.: Sassari ~
Città: Loiri Porto San Paolo ~
Membro dal: 22/03/2010 ~
Ultima visita: 31/01/2012
|
|
|