Nota Bene: Nella Sala Nuragica del Museo Sanna di Sassari si trova la prima attestazione diretta della filatura in Sardegna. Da S'Adde 'e s'Ulumu - Usini provengono vaghi di collana in bronzo, di età nuragica , che conservano i residui di una cordicella di fibre vegetali filata a più capi.
Ma anche questa era una Ninna Nanna, sempre del Duo Puggioni... Ciao........l'avevo già postata prima.
Ops.... Chiedo scusa! sto proprio invecchiando!
Firma di Tzinnigas
... Este de moros custa bandera ki furat su coro...(Cordas & Cannas)
"Ci sono due cose durature che possiamo sperare di lasciare in eredità ai nostri figli: le radici e le ali” (Hodding Carter)
Regione Trentino - Alto Adige ~
Prov.: Trento ~ Città: Predazzo /Villa S. Antonio ~ Messaggi: 4940 ~
Membro dal: 27/08/2008 ~
Ultima visita: 04/06/2020
Ai miei tempi questo piccolo brano lo cantano tutte le mamme ai bambini che per addormentarli, prima li tenevano in braccio o in grembo. Le origini di questo brano sono nuoresi ma era molto diffusa anche in logudoro.
Serra serra palas a terra palas a muru sorighe mannu sich'intret in muru e no sich'essat fintzas a un annu sorighe mannu sorighe mannu.
anonimo
Firma di Foghile
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.
Foghile
Regione Toscana ~
Prov.: Livorno ~ Città: Livorno ~ Messaggi: 325 ~
Membro dal: 31/10/2010 ~
Ultima visita: 25/10/2012
Deu mi croccu in custu lettu de un Angelu protetu cun dun'Angelu cantendi Gesù Cristu est predichendi cun sa luna e cun su soli su Beatu Salvadori su Beatu Serafinu babbu de boni camminu de bonu camminu derettu de Tui sempri sia protetu.
Immoi andu e mi pongu a dromì benei Angelus e visitaimì Nosta Signora siat innoi pronta fadendimì s'anninnia riposa Nosta Signora mia gloriosa.
Deu mi croccu allirgu e cuntentu e seu meda cunfidàu nemmancu scìu de certu chi mi ndi pesi a mangianu e nai ad sumancu unu Babbu Nostu. Po chi de sempri siat prepostu chi sa morti non mi bengat prontamenti nè mi bengat de repenti sendi deu riposàu riposàu a dogni ora po chi non fadda su camminu. A Osu m'invocu o Mamma intercessora po chi in su paradisu m'arriciais po chi a su paradisu mi porteis po totu s'eternidadi. Signora de mei biendi piedadi e s'anima m' abbrazzeis. Gesus Nazarenu Fillu de Maria Santissima Rei dei is Judeus proteggei su miu corpus e salvaimì s'anima de su peccàu.
Esti ora de andai a si crocai e ua preghiera si ollu nai:
Santu Sisinni Sinnai sola andu a mi croccai sola sola a mi dromì a nemus depu timì. Mi raccumandu a Deus a Deus s'anima raccumandu candu istu e candu andu candu andu e candu istu mi raccumandu a Cristu a Cristu e a Deus a Juanni e a Matteu a Matteu e a Juanni e a Santu Mialli a Santu Miali in testa anima mia podesta podesta anima mia in su sonnu e in bìa in bìa e in su sonnu in su lettu miu mi dromu in su lettu mi dromìa e s'Angelu ddoi tenia. S'Angelu Gabrieli benit a mi castiai a mi castiai benit po chi su malignu non m'ingannit nè a de dì nè a de notti nè in s'ora de sa morti. Gesus Giuseppi e Maria Osu raccumandu su coru e s'anima mia.
Tzinnigas ha già postato la versione di Marisa Sannia ma anche questa versione dei Cordas et Cannas è molto bella. Si tratta della bellissima poesia di Montanaru "Ninna nanna de Anton'Istene".
Firma di Foghile
Fasciadu cun d'ogni riguardu dae sa natura, imboligadu in d'una 'irde foza, creschet su frore in su buscu intattu, friscu, frazile e odorosu.
Foghile
Regione Toscana ~
Prov.: Livorno ~ Città: Livorno ~ Messaggi: 325 ~
Membro dal: 31/10/2010 ~
Ultima visita: 25/10/2012
La leggenda narra di un potente e temuto feudatario della Sardegna, Don Altare, costui era odiato a morte dai vassalli per la sua tirannia. Lui non si fidava di nessuno e non era facile trovarlo. Si sposò con una bella e giovane donna dalla quale ebbe un figlio, Don Altarino, cercano una balia e dopo tante ricerche trovarono Divina , oltre che essere una brava nutrice aveva il dono della divinazione, sapeva leggere nel tempo ed era in grado di predire il futuro alle persone. Un giorno Don Altare non fece ritorno al castello. Disperata la moglie lo attendeva invano. Le ore passavano di Don Altare nessuna traccia. Nel silenzio della notte, d'improviso, si levò alta la voce di Divina che, cullando il piccolo Don Altarino, cantava:
Anninnia anninnare, mortu an'a Don Altare! Anninnia anninnore mortu an su re 'e Ore! Sas campanas in portu.... Don Altare ana mortu! App'intesu toccare... mortu an'a Don Altare! Non plangas de continu... susségadi, Altarinu! Ammenta a ti toccare... mortu an'a Don Altare!
Non passò molto tempo che quattro uomini entrarono silenziosi nel castello, portando il corpo straziato di Don Altare.
(fonte: Leggende e racconti popolari della Sardegna di Dolores Turchi)
Anche la mia nonna cantava sempre questa ninna nanna!!!che bei ricordi!!!
salve,prima di dormire mamma ci prendeva la mano destra e,recitavammo.... deu mi croccu po mi dromì,tres cosasa ti deppu pedì,sa cunfessioi sa cumunioi e,s'ollu santu, in nomini de su babbu ,su villu ,e de su spiritu santu,amen!. bei ricordi.ne ricordo tantissime,una ninna nanna allegra... nai nai ,latti de gai, latte e proccu,su pistoccu,pistoccheddu,nai,nai,....si diceva il nome del bambino es.nai,nai,angiuleddu!!!!!
Regione Sardegna ~
Prov.: Oristano ~ Città: villaurbana ~ Messaggi: 21 ~
Membro dal: 14/01/2011 ~
Ultima visita: 14/01/2013
ciao Irene e ciao Rocky già è proprio bello ricordare quei teneri momenti!
Rocky53 scrivi tutte quelle che ti ricordi per me sarà un piacere leggerle
salve,quando la mamma ci pettinava,ci cantava così:_pettina-pettina -coa -e-zirighitta-coa de-zirigetta-mamma tua-é-a-sa-festa- mamma-tua-é-a-traballai-zirighetta-aquita-a-torrai. .....E,ti assicuro che quel pettine tiravai capelli!._ invece ho un ricordo particolare di mio padre ...che la sera quando rientrava stanco dal lavoro recitava...antoneddu- che noi preferivammo alle altre! _antoneddu-antoneddu soamì su campaneddu-soamiddu-a-forti-a-forti-chi-s'intedada in corti-in-corti-de-de-ozieri--bella-mia-ammiberi-bella-mia-icannada-ainnui-sesi-adada-a-fai-farranzia-farranzia-de-tottus'antus-appu-intendiu-un-prantu-un-prantu-de-dollori-muttu-e-su-signori-mottu-e-interrau-littera-appu-inviau-littara-bona-scritta-su-sou-de-sa-trumbitta-su-sou-de-sa-cadea-ave-maria-grazia-prea.!ciao
Regione Sardegna ~
Prov.: Oristano ~ Città: villaurbana ~ Messaggi: 21 ~
Membro dal: 14/01/2011 ~
Ultima visita: 14/01/2013